You are currently viewing Make.com (Integromat) vs Zapier: co wybrać?
make-vs-zapier Devesol Automatyzacja procesów biznesowych make.com integromat airtable zapier make kontra zapier co lepsze co wybrac

Make.com (Integromat) vs Zapier: co wybrać?

Make.com i Zapier to jedne z najlepszych dostępnych narzędzi do automatyzacji bez użycia kodu (No-Code), ale które z nich będzie dla Ciebie lepsze? W tym artykule porównamy platformy Zapier i Make.com, aby znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Jeśli chcesz zintegrować dwie lub więcej aplikacji i ustalić kilka zautomatyzowanych przepływów pracy, musisz albo nauczyć się kodowania, albo znaleźć dobre rozwiązanie, które tego nie wymaga. W tym ostatnim przypadku opcji jest więcej niż kilka i w tym artykule nasi eksperci omówią dwie najlepsze z nich w porównaniu Make vs Zapier.

Pamiętaj, że oba są doskonałymi usługami; w tym porównaniu chodzi o znalezienie tego, który będzie najlepszy dla Ciebie — a nie najlepszy ogólnie.

Kluczowe Informacje:

  • Make używa wizualnego interfejsu przypominającego mapę myśli, podczas gdy Zapier stosuje bardziej konwencjonalne, listowe podejście do tworzenia automatyzacji. To prowadzi do bardzo różnych doświadczeń użytkownika.
  • Zapier ma dostępnych znacznie więcej aplikacji do integracji niż Make – około 3000 w porównaniu do około 1000. Sprawdź, czy twoje ulubione są wśród nich.
  • Główna różnica między Make (Integromat) a Zapier polega na tym, że Make jest znacznie tańszy, ale Zapier oferuje większą wszechstronność.
  • Integromat zmienił swoją nazwę na Make na początku 2022 roku.

Co jest lepsze od Zapiera?
Zapier
to jedna z najlepszych dostępnych usług bez kodu, więc trudno powiedzieć, czy coś jest lepsze, ale IFTTT i Make należą do ich odpowiedników.

Czy Make (Integromat) jest łatwiejszy w użyciu niż Zapier?
Tak i nie. Lepiej będzie, jeśli podczas składania automatyzacji wolisz bardziej wizualny interfejs, ale Zapier jest świetny, ponieważ jest tak prosty.

Czy mogę korzystać z Zapier za darmo?
Zapier ma doskonały darmowy plan, który pozwala utworzyć do pięciu Zapów.

Ustawienia wstępne: Make (Integromat) vs Zapier

Narzędzia bez kodowania, takie jak Zapier i Make, polegają na umożliwieniu ci połączenia dwóch lub więcej aplikacji w celu automatyzacji procesów. Może to pomóc w skróceniu przepływu pracy poprzez usunięcie konieczności wykonywania niektórych zadań ręcznie: na przykład wypełnianie arkusza kalkulacyjnego za każdym razem, gdy karta Trello zostaje przeniesiona do określonej kolumny.

Jest wiele więcej opcji oprócz tej jednej, a Zapier i Make zapewnią ci mnóstwo szablonów, a także możliwość tworzenia własnych automatyzacji. Liczba aplikacji, z których możesz wybierać dla tych integracji, jest tematem pierwszoplanowym, zanim przejdziemy do omówienia, jak działa integracja. Na końcu omawiamy koszty tych platform.

Dostępne Integracje

Jedno z pierwszych pytań, które musisz sobie zadać, to jakie aplikacje chcesz zintegrować ze sobą i czy Zapier lub Make je obsługują. Zapier ma tu przewagę, i to dużą: obsługuje ponad 3000 aplikacji, od wszystkiego w pakiecie Google Workspace po niektóre naprawdę niszowe aplikacje, o których wątpimy, czy mają więcej niż kilka tysięcy użytkowników.

Biblioteka aplikacji Zapier wydaje się niewyczerpana, od niszowych platform obsługi klienta po aplikacje mediów społecznościowych.

Opcje Make są znacznie bardziej ograniczone niż Zapiera, ale to nie powinno być zbyt dużą przeszkodą: wszystkie główne aplikacje, których można by oczekiwać, są dostępne. Od aplikacji do zarządzania projektami po narzędzia do pracy zdalnej, takie jak Slack czy Teams. Jest też wiele aplikacji konsumenckich, takich jak YouTube czy Spotify.

Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji, jest sprawdzenie strony aplikacji Zapiera, a także strony integracji Make. Jeśli aplikacja, którą wybierasz, nie jest obsługiwana przez żadną z usług, istnieje szansa, że nadal możesz ją uruchomić za pomocą specjalnych modułów, na przykład przy użyciu interfejsów API.

W przypadku Make możesz nawet poprosić programistów o dodanie wybranej przez Ciebie aplikacji; jeśli masz doświadczenie w tym zakresie, daj nam znać w komentarzach poniżej.

Automatyzacja Przepływu Pracy

Jeśli chodzi o samą liczbę dostępnych aplikacji, Zapier ma przewagę, ale wolimy sposób, w jaki Make organizuje swoje integracje, nazywane „scenariuszami” (Zapier używa słowa „Zap„). Zapier robi dobrą robotę, natomiast Make ma bardziej wizualne podejście do tworzenia automatyzacji procesów, które wymagają wielu kroków.

Make.com:

Make pozwala na układanie scenariusza jak mapy myśli, co ułatwia zauważenie problemów.

Podejście Make wydaje się być dużo bardziej nowoczesne, pozwalając na przeciąganie i upuszczanie bąbelków – które reprezentują „moduły„, czyli kroki w każdym scenariuszu.

Masz również do dyspozycji szereg narzędzi na dole ekranu, które pozwalają wyjaśnić przepływ scenariusza, oraz dodatkowe filtry, które można zastosować do każdego kroku.

Ponadto masz dostęp do magazynu danych. Na przykład, możesz wysłać wiadomość na Slacku, gdy liczba nieprzeczytanych e-maili w twojej skrzynce odbiorczej osiągnie 10, lub tymczasowo przechowywać dane klienta, gdy inny scenariusz ich potrzebuje; możliwości są tutaj ogromne.

Automatyzacja przy użyciu Zapier

Zapier, z drugiej strony, jest dużo bardziej bezpośredni. Wybierasz aplikacje, które chcesz połączyć z menu rozwijanego, następnie ustawiasz wyzwalacz i akcję dla każdej z nich i to właściwie tyle. Zapier wypełnia niektóre luki za ciebie, ale ogólnie rzecz biorąc, wszystko działa bardzo podobnie.

Zapier:

Interfejs w Zapier jest dużo bardziej uporządkowany niż Make.

Można wiele powiedzieć na temat podejścia Zapiera. Make może czasami wydawać się trochę kapryśny, dzięki swoim wielu opcjom i filtrom, a dodatkowo bardzo łatwo jest utknąć w szczegółach. Ustawienie Zapa może być wykonane dość szybko i jest dużo mniej miejsca na błąd w w trakcie ustawiania jego parametrów.

Testowanie Problemów

Mówiąc o błędach, jednym z obszarów, w których Make góruje, jest obsługa błędów. Jeśli twój Zap nie działa – co może się łatwo zdarzyć – często pozostajesz zmuszony do przejścia przez cały łańcuch Zapa w nadziei na znalezienie problemu. Raport z testowania w Zapier może być dość niejasny i czasami ciężko jest znaleźć problem. Ponadto, może być uruchomiony tylko po zakończeniu Zapa.

Make oferuje znacznie lepsze podejście: możesz łatwo przetestować scenariusz w dowolnym momencie naciskając „uruchom raz” na dole ekranu. Jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy, zobaczysz czerwony wykrzyknik nad modułem z problemem.

Szablony automatyzacji

Jednym ze sposobów uniknięcia problemów podczas tworzenia automatyzacji jest w ogóle nie tworzyć własnych i zamiast tego użyć gotowych szablonów. Obie usługi, zarówno Make jak i Zapier, oferują tutaj mnóstwo opcji i trudno powiedzieć, która jest najlepsza. Zapier oferuje szablony w swoim rozsądnym stylu, w których Make może być o wiele bardziej fantazyjny i opisowy.

Uważamy jednak, że jedną z rzeczy, które naszym zdaniem Zapier robi lepiej, jest to, że po prostu oferuje znacznie więcej szablonów i powoduje, że automatycznie pojawiają się one na dole ekranu, gdy tworzysz Zapy. Make powoduje przejście do osobnego ekranu, na którym możesz wyszukać aplikacje, które chcesz zintegrować. Działa dobrze, ale Zapier jest trochę wygodniejszy.

KOSZTY

Jeśli chodzi o ceny, odpowiedź może wydawać się jednoznaczna: Make jest tańszy niż Zapier.

Cennik Zapier

Oprócz bezpłatnego planu Zapier oferuje cztery płatne poziomy. Każdy z nich ma swój własny limit liczby Zapów, a także zadań, które te Zapy mogą wykonywać. Każdy krok w Zap to jedno zadanie, więc można je szybko zebrać. Każdy plan umożliwia „kupienie” dodatkowych zadań bez konieczności aktualizacji całego planu.

Cennik Make (Integromat)

Oprócz planu darmowego Make oferuje cztery płatne plany, a także ogranicza liczbę zadań, które może wykonać każdy plan — nazywa je po prostu operacjami. Istnieje również ograniczenie ilości danych, które scenariusze mogą przesyłać: na przykład, jeśli używasz scenariusza do duplikowania plików, możesz to zrobić tylko do momentu osiągnięcia limitu danych w ramach planu.

Make vs Zapier

Ceny pomiędzy naszymi dwoma konkurentami sprowadzają się do liczby obsługiwanych aplikacji i możliwości tych aplikacji. Zapier oferuje od razu o wiele więcej – podważając twierdzenia Make, że dzięki specjalnej infrastrukturze może obsługiwać znacznie więcej aplikacji – ale kosztuje też znacznie więcej.

Z drugiej strony, jeśli wszystkie potrzebne aplikacje – a także ich działania – są obsługiwane przez Make, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to dla Ciebie lepszy wybór w cenach stanowiących mniej więcej połowę do jednej trzeciej ceny Zapiera. Najlepszym sposobem, aby się tego dowiedzieć, jest użycie ich obu przez jakiś czas.

Darmowe plany

Zarówno Zapier, jak i Make oferują doskonałe bezpłatne plany. Zapier pozwala pięciu Zapsom wykonać 100 akcji, podczas gdy Make pozwala dwóm scenariuszom wykonać 1000. Co więcej, Make umożliwia także tworzenie scenariuszy wieloetapowych, podczas gdy Zapier ogranicza Cię do scenariuszy jednoetapowych w ramach darmowego planu. W związku z tym bezpłatny plan Make jest pod wieloma względami lepszy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z obu usług: Make do obsługi scenariuszy w wielu krokach lub wielu powtarzalnych działaniach, a Zapier do reszty. W ten sposób możesz cieszyć się wieloma automatyzacjami, nie wydając ani grosza.

Podsumowanie: Make vs Zapier

Nie jest możliwe wybranie najlepszej platformy automatyzacji dla wszystkich – jest po prostu zbyt wiele zmiennych. Generalnie, Zapier jest raczej lepszy dla dużych firm, które muszą zintegrować wiele aplikacji, podczas gdy Make jest lepszy dla osób mających mniej aplikacji i lubiących interfejs wizualny.

Jednak przy tak wielu zmiennych – od liczby używanych aplikacji po to, jak dobrze każda usługa je obsługuje – prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem będzie, jeśli sprawdzisz darmowe plany obu usług.

Daj nam znać, jak sobie poradziłeś z każdym z nich w komentarzach poniżej.


Dodaj komentarz