🔥 3 – Trzeci element MODELU BIZNESOWEGO:
✅ KANAŁY
Kanały to ten element modelu biznesowego, który wskazuje, w jaki sposób firma komunikuje się z poszczególnymi segmentami swoich klientów i w jaki sposób przekazuje im swoją propozycję wartości.
Od charakteru kanałów komunikacji, dystrybucji i sprzedaży zależy, w jakiego rodzaju interakcje firma wchodzi ze swoimi klientami.
Kanały wskazują punkty, w których dochodzi do kontaktu między klientem a firmą i które w istotnym stopniu wpływają na ostateczne wrażenie, jakie odnosi w związku z tym odbiorca.
Kanały pełnią kilka ważnych funkcji, w tym między innymi:
• podnoszą świadomość klientów na temat produktów i usług znajdujących się w ofercie firmy;
• pomagają klientom sformułować opinię na temat konkretnej propozycji wartości;
• umożliwiają klientom nabycie konkretnego produktu bądź usługi;
• realizują propozycję wartości dla klienta;
• zapewniają klientowi wsparcie już po dokonaniu zakupu.